PARTYCYPACYJNE FORMY DYDAKTYCZNE W EDUKACJI URBANISTYCZNEJ NA PRZYKŁADZIE STUDENCKICH WARSZTATÓW ZORGANIZOWANYCH WE WSPÓŁPRACY Z SAMORZĄDEM LOKALNYM PIASECZNA

MAŁGORZATA MIRECKA, DOMINIKA GRABOWSKA-ROPEK

STRESZCZENIE

W artykule opisano jeden z warsztat├│w urbanistycznych, organizowanych dla student├│w przez Katedr─Ö Urbanistyki i Gospodarki Przestrzennej Wydzia┼éu Architektury Politechniki Warszawskiej we wsp├│┼épracy z lokalnymi samorz─ůdami. Taka forma nauczania projektowania urbanistycznego jest sta┼éym elementem procesu kszta┼écenia student├│w studi├│w magisterskich na specjalno┼Ťci Architektura i Urbanistyka 2 ÔÇô ÔÇ×Miasto jako miejsce do ┼╝yciaÔÇŁ. Celem artyku┼éu jest zaprezentowanie jednego z tak prowadzonych projekt├│w ÔÇô warsztat├│w zorganizowanych we wsp├│┼épracy z Urz─Ödem Miasta i Gminy Piaseczno w roku akademickim 2019/20. Artyku┼é przybli┼╝a przebieg zaj─Ö─ç oraz korzy┼Ťci, kt├│re wynie┼Ťli z nich zar├│wno studenci, jak i miasto. Projekt koncentrowa┼é si─Ö na przekszta┼éceniach struktury przestrzennej rejonu dworca kolejowego w Piasecznie, a najwi─Ökszy nacisk po┼éo┼╝ony by┼é na spo┼éeczny kontekst projektowania urbanistycznego ÔÇô konieczno┼Ť─ç rozpoznania lokalnych potrzeb, a tak┼╝e pogl─ůd├│w u┼╝ytkownik├│w dworca i lokalnej spo┼éeczno┼Ťci na temat prezentowanych wizji.

Słowa kluczowe: projektowanie urbanistyczne, edukacja architektoniczna, warsztaty studenckie